Laserlõikustehnikas lumehelbed segakoor Hannijöggile

Segakoor Hannijöggi juhatusel on tavaks oma kooriliikmeid üllatada väikese jõulukingitusega. Tahtsin  meisterdada oma koorikaaslastele jõulukingiks  laserlõikustehnikas lumehelbed. Ma olen ammu unistanud sellest tehnikast, cnc masinatest  ja muudest puidutöötlemise tehnikatest. Nüüd oli selleks  hea võimalus. Asusin usinasti  lumehelbejooniseid uurima Pinterestist. Minu kujutluses pidi lumehelbele mahtuma ka meie koori logo. Tegin 3 erineva disainiga lumehelvest. Uurisin kus oleks võimalik ise laseriga lõigata ja kuskohast saaks hankida parimat vineeri. Vineer käisin toomas Maardus Debora nimelisest firmast, lasin need lõigata parajateks tükkideks, et nendega edasi suunduda MakerLabi Kultuurikatlas.  Seal anti mulle ette arvuti ja lasertöötlemise masin. Hõkk….. no jah. eks siis tuli hakata pusima. Siiski veidi aitamist  juhendaja poolt ja  masin hakkas lõikama esimest vineertahvlit.

Ma olin nii elevil.  …. kahjuks ei lõiganudki masin  kõiki lumehelbeid vineertahvlist välja,  ainult mõned. Olin veidi pettunud, sest olin ju nende disainimisega teinud ära suurema osa tööst ja see, mis pidi masina ääres sündima, oli ainult töö lõpp. Proovisime koos juhendajaga  veel  teistki vineerlehte laseriga lõigata, muutsime laseri  kõrgust, võimsust ja tugevust ja lasime laseril lõigata 2 korda. Aega läks muidugi kauem, aga teatavasti aeg, see maksab ja kliendi rahakott tühjeneb. Teise katse tulemus  oli küll veidi parem esimesest katsest, aga siiski, tervest vineertahvlist,  kus oli peal  ligi 30 lumehelvest, lõikas masina välja vähem kui pool lehtedel olevatest lumehelvestest. Kurb!

Selleks päevaks ei olnud mul enam aega MakerLabi tagasi minna. Leppisime kokku, et tulen sinna järgmisele päeval tagasi. Nii saigi tehtud. Asusin  uuesti masinale sisse söötma joonist ja vineertahvlit. Sättisin juba eelnevalt laseri  võimsuse, kõrguse ja tugevuse paika ja eeldasin, et kindlasti lasen masinal lõigata 2 korda. Peale vaadates tundus, et sel korral peaks asi õnnestuma, veidi tumedad jäid need  lumehelbemustrid seal vineertahvlil, aga  see tunduski huvitav. Veidi sai masina vahelt piiluda äärmisi lumehelbeid,  kas laser on need ikka läbi lõiganud, tekkis kahtlus, kui teisel lõikamisel siiski tundus ääre alla piiludes et laser ei ole lõiganud vineertahvlit läbi. Sellest kahekordselt laseriga lõigatud tahvlist õnnestus  mul kätte saada 4 lumehelvest kolmekümnest. Ma olin ütlemata õnnetu. Veetnud seal sellgi päeval kokku 4 tundi, nagu eelmiselgi, ei olnud ma sisuliselt kaugemal kui  sinna eelmise päeva alguses tulnuna. Mu suur ja ilus plaan tahtis nurjuda.

MakerLabis tehtud lumehelbed. Iluvigadega disainis ja laserlõikuses, siiski tunduvad need mulle armsad ja ilusad.

img_20161124_222316

Lahkusin MakerLabist  hunniku vineeri, mõningate tumedate kuid ilusate lumehelvestega. Oli aeg otsida  lahendus alustatud idee lõpule viimiseks. Uurisin erinevaid võimalusi kus saaks laserlõikustehnikas lumehelbed  valmis teha. Kuna minu kujundatud lumehelbed on keerukad ja lasertöötluse hind sõltub sellest, kui kaua laser  ühte detaili lõikab, siis  minu üllatuseks sain erinevaid hinnapakkumisi. Valik osutus KR Stuudio kasuks.  Teadsin seda endist TKTK kooli tudengite  loodud firmat ennemgi, aga koostööd ei olnud varem teinud.  Suhtlemine sujus ladusalt ja töö kiirelt. Tulemuseks olid kenad ja puhtad lumehelbed. Enne, kui neile joonised  andsin, tegin veel  lumehelveste kujunduses  mõningad täpsustused.

Tulemus on siin

img_20161207_131956

Nüüd, oli mul meel jälle rõõmus ja  lahendamist ootas veel lumehelveste pakend. Kujutasin ette, et  lumehelveste küljes peaks olema kuldne või hõbedane pärlinöör. Käisin seda ostmas Abakhanis, sealt  leidsin kuldse nööri. Kuna lumehelbeid oli vaja pakendada 50 tk, siis pakend pidi olema selline, mida saaks valmis meisterdada kergema vaevaga. Ostsin kuldset  paksemat paberit ja tegin  ümbriku lõike.  Veidi lõikamist-voltimist ja saidki lumehelbed valmis.  Ma olin väga-väga rahul.  Tahtsin kallite koorikaaslastega jagada seda vaimustust, aga pidin ennast tagasi hoidma, sest lumehelbed olid ju siiski mõeldud jõulukingi üllatusena.  10.detsembril oli meil peale Anija valla Jõulukontserdi esinemist  koori pidu, kus  lumehelbed üle sai antud.

Ma tegin neid helbekesi südamest ja suure rõõmuga,  hoolimata ette tulnud väikestest tagasilöökidest. Kui on inspireerivad koorikaaslased, siis on lust teha sellist kingitust.

img_20161208_171708 img_20161208_182514-1

Lisa kommentaar

